Inna Isniuk
Wykształcenie:
- Narodowy Uniwersytet Pedagogiczny im. Hryhorija Skoworody w Charkowie – Magister, Wykładowca sztuki muzycznej, Wykładowca specjalnego instrumentu muzycznego (fortepian)
- Uniwersytet Państwowy im. Iwana Franki w Żytomierzu (z wyróżnieniem) – Nauczyciel sztuki muzycznej, etyki, estetyki i kultury artystycznej
- Państwowy Liceum Muzyczne im. Wiktora Kosenki w Żytomierzu (z wyróżnieniem) – Nauczyciel klasy fortepianu; koncertmistrz; wykonawca zespołu; dyrektor orkiestry
- WSZiA w Opolu – studia podyplomowe, kierunek Kształcenie wczesnoszkolne i wychowanie przedszkolne
Jestem szczęśliwym człowiekiem. Odkąd pamiętam, zawsze wiedziałam, że moje życie zawodowe będzie związane z pracą z dziećmi oraz muzyką. Pracuję z wielkim zaangażowaniem, miłością do dzieci oraz wiarą w każde z nich. Moja praca wymaga odpowiedniego przygotowania, wiedzy i profesjonalizmu, niemniej jednak dzięki zaangażowaniu daje mi wiele satysfakcji i radości. W swojej pracy z najmłodszymi wykorzystuję metody, które zapewniają wszechstronne oraz ogólne i muzyczne wychowanie dziecka, przede wszystkim odpowiadające właściwościom i potrzebom jego psychofizycznego rozwoju. Również zastosowuję elementy body percussion czyli „perkusję ciała”. Perkusja ciała jest szeroko stosowana w edukacji muzycznej, ze względu na jej dostępność – ludzkie ciało jest oryginalnym instrumentem muzycznym i jedynym instrumentem, który posiada każdy człowiek.
Podstawą zajęć muzyczno-rytmicznych są:
- metody E.J. Dalcroze’a (improwizacja ruchowa) i C. Orffa (improwizacja i rozwijanie ekspresji, gra na instrumentach perkusyjnych oraz instrumentach własnoręcznie tworzonych, );
- koncepcja E.E. Gordona (improwizacja wokalna);
- metoda aktywnego słuchania muzyki B. Strauss;
- Metoda Dobrego Startu (MDS) M. Bogdanowicz (uczenie wielozmysłowe, przygotowanie do nauki czytania i pisania).
Interesuję się sztuką współczesną, muzyką wokalną oraz instrumentalną. Pasjonuję się również kulturą i życiem różnych narodów. Lubię się rozwijać i uczyć nowych rzeczy. Chętnie biorę udział w ciekawych szkoleniach i warsztatach, które mnie inspirują do nowych działań, m.in.:
- kurs „Pedagogika planu daltońskiego – szkolenie podstawowe”
- 1-j modul kursu „Muzyka Ciała (Body Percussion)”
- praktyczny warsztat dla nauczycieli „Jak pracować metodą projektu badawczego z dziećmi?”
- intensyw-praktikum w sferze wychowania muzycznego dzieci (Piąty Międzynarodowy Festiwal Kreatywnej Pedagogiki Muzycznej)