Aktualności Satori
Julia Wójcik
28 września 2023
Wykształcenie:
- Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia jednolite 5-letnie magisterskie, Uniwersytet Opolski w Opolu (obecnie 2 rok)
- Ukończenie 6-letniej klasy fortepianu w Fundacji Rozwoju Artystycznego ,,Fabryka Muzyki” w Gorzowie Śląskim
- Ukończenie 6-letniej klasy wokalu w Centrum Edukacji Wokalnej w Gorzowie Śląskim
Szkolenia:
- Dwa szkolenia z pierwszej pomocy online i stacjonarnie
- Szkolenie z Panem Adrianem Borowikiem z Przylądka Dobrej Nadzieji dotyczące pracy z dziećmi o potrzebach kształcenia specjalnego i nie tylko
- Szkolenie Klanza- zabawy z chusta animacyjną
- Szkolenie pt.,, Roszczeniowy, nadopiekuńczy, nieobecny, bagatelizujący, zbyt zaangażowany rodzic – skuteczna komunikacja i współpraca z różnym typem rodziców”- online
Od zawsze moją pasją była muzyka. Śpiew i gra na fortepianie towarzyszyły mi od dziecka. Już jako mała dziewczynka stałam na scenie śpiewając, grając, tańcząc bądź recytując wiersze. W szkole podstawowej poszłam na swoje pierwsze zajęcia wokalne i zajęcia gry na pianinie, gdzie po kilku latach ukończyłam pomyślnie dwie te klasy. Powołanie do pracy z dziećmi czułam już od kilku dobrych lat, stąd moja decyzja o wybraniu studiów na kierunku Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna. Cieszę się, że moją pasję jaką jest muzyka mogę połączyć z pracą z dziećmi. Obie te rzeczy sprawiają, że czuję się szczęśliwa i spełniona w życiu. Podczas prowadzonych przeze mnie zajęć bardzo chętnie używam instrumentów, które dzieci uwielbiają i które jednocześnie wspaniale urozmaicają zajęcia. Często też śpiewam, ponieważ wierzę, że muzyka działa kojąco na dzieci. W dalszym ciągu nieustannie uczęszczam na rożnego rodzaju kursy i szkolenia, ponieważ bardzo zależy mi na poszerzeniu swojej wiedzy i umiejętności w pracy z dziećmi.
czytaj dalej >>>Ewelina Bursy
09 stycznia 2022
Wykształcenie:
- Muzykologia z edukacją artystyczną – Uniwersytet Opolski,
- Diecezjalny Instytut Muzyki Kościelnej w Opolu – kierunek organista,
- Nauczyciel muzyki w szkole podstawowej w Biadaczu.
Kursy i szkolenia:
- „Bunt dwu-, trzy-, czterolatka. Metody i techniki pomagające dzieciom radzić sobie ze złością i frustracją”.
- Metoda Aktywnego Słuchania Muzyki wg Batii Strauss w edukacji wczesnoszkolnej oraz przedszkolnej.- Niepubliczna Placówka Doskonalenia ISKRA
Od zawsze otaczały mnie dzieci. Z czasem prócz ogromnej pasji i miłości do dzieci zrodziła się we
mnie chęć muzykowania i grania na instrumencie. Ukończyłam szkołę, w której uczyłam się gry na
organach, a naukę kontynuowałam na Muzykologii przy Uniwersytecie Opolskim. Kierunek ten
otworzył mi drzwi do pracy nauczyciela muzyki. W czasie studiów zaczęłam prowadzić zajęcia w
szkole podstawowej, odkrywając w sobie autentyczne zamiłowanie do pracy z dziećmi. Dalszą naukę
realizuję na Uniwersytecie Opolskim, na kierunku Pedagogika ze specjalnością opiekuńczo-
wychowawczą. Ciekawi mnie rozwój człowieka, a zwłaszcza jego sfera emocjonalna. W pracy z
dziećmi kieruję się metodami aktywnego słuchania muzyki w koncepcji Batii Strauss oraz Carla Orffa.
Podczas zajęć śpiewam z dziećmi przygrywając na różnych instrumentach m.in. na pianinie, gitarze,
ukulele, klarnecie i instrumentach perkusyjnych. Zależy mi na stałym wzroście swych kompetencji,
dlatego korzystam z różnorodnych kursów i instruktarzy, aby móc wniknąć w świat dziecka i go lepiej
rozumieć. Moim celem jest zapewnianie dzieciom optymalnych warunków zajęć i zabaw, aby mogły z
nich czerpać wiele satysfakcji.
Aleksandra Kochanek
27 października 2021
WYKSZTAŁCENIE :
- Filologia Angielska, specjalizacja translatoryczna, Uniwersytet Opolski
- Pedagogika żłobkowa z elementami Montessori, Wyższa Szkoła Bankowa w Opolu
KURSY:
- Pierwsza Pomoc
- Edukacja z pozytywną dyscypliną od najmłodszych lat
- Plastyka sensoryczna jako holistyczna metoda wspierania rozwoju
- Arteterapia -lecznicza moc sztuki
Cieszę się, że mogę pasję do języka rozwijać u najmłodszych dzieci. Wiele badań wskazuje, że im szybciej dziecko będzie miało kontakt z językiem, tym łatwiejsza będzie potem nauka w późniejszych latach, a może nawet sprawić że dziecko będzie dwujęzyczne. Mózg dzieci do 3 roku życia rejestruje każde słowo. Osłuchanie się z językiem przynosi wiele korzyści, pomaga przyzwyczaić się do języka i rozwinąć w późniejszych latach odpowiedni akcent.
W trakcie prowadzonych przeze mnie zajęć dzieci uczą się języka za pomocą zabaw z elementami fabularyzowanymi, sensorycznymi, ruchowymi, muzycznymi, audiowizualnymi. Podczas zajęć korzystam z różnorodnych pomocy dydaktycznych, pudeł pełnych skarbów czy materiałów z użyciem globalnego czytania. Język angielski towarzyszy dzieciom także w czasie codziennych czynności dlatego próbuje przemycam słowa, nowe pojęcia czy nazwy poczas spacerów, posiłków czy zabaw. Cieszę się, że w pracy w żłobku mogę łączyć moje dwie pasje jakimi są język angielski oraz dzieci. Praca oraz spędzanie czasu z małymi dziećmi, możliwość obserwacji ich rozwoju, uśmiechu, chęci poznawania świata oraz szczerość sprawia mi ogromną radość i satysfakcję.
Wioletta Kopiec
22 października 2021
Wykształcenie:
- Pedagogika dydaktyczno- wychowawcza- Wyższa Szkoła
Bankowa we Wrocławiu wydział Ekonomiczny w Opolu- (studia
magisterskie) - Przygotowanie pedagogiczne- Wyższa Szkoła Bankowa we
Wrocławiu wydział Ekonomiczny w Opolu –(studia
podyplomowe) - Administracja i Bezpieczeństwo Wewnętrzne, specjalizacja:
Służby mundurowe i Bezpieczeństwo Państwa-Wyższa Szkoła
Bankowa we Wrocławiu wydział Ekonomiczny w Opolu – (studia
licencjackie) - Terapeuta dla dzieci z zaburzeniami w rozwoju psychicznym-
autyzm dziecięcy, zespół Aspergera, zaburzenia integracji
sensorycznej
Szkolenia:
- Bunt dwu-, trzy-, czterolatka. Metody i techniki pomagające
dzieciom radzić sobie ze złością i frustracja. - Edukacja z pozytywną dyscyplina od najmłodszych lat.
- Matematyka w żłobku
- Pierwsza pomoc
Zawsze uśmiechnięta, gotowa przytulić i otrzeć łezkę w razie dziecięcych smutków. Kierując się zasadą, że dzieci uczą się poprzez wszystko co robią – wprowadzam dzieci w nowe, ciekawe doświadczenia, przygotowując kreatywne i rozwojowe zajęcia. Praca z dziećmi daje mi wielką radość, zadowolenie i satysfakcję, a przede wszystkim poczucie spełnienia zawodowego.
czytaj dalej >>>Anna Shchutska
22 października 2021
Wykształcenie:
- Pedagogika, specjalność Opieka Żłobkowa z Pedagogiką Montessori – Wyższa Szkoła Bankowa w Opolu (studia licencjackie)
Kursy i szkolenia:
- „Pierwsza pomoc medyczna”
- „Wprowadzenie do metodyki Pozytywnej Dyscypliny dla opiekunów i nauczycieli okresu wczesnodziecięcego”
- „Matematyka w żłobku”
- „Wczesna interwencja logopedyczna u dzieci w wieku żłobkowym”
- „Proces adaptacji i lęk separacyjny”
- „Trudna sztuka mówienia NIE”
- „Emisja głosu”
- „Znaczenie granic w wychowaniu dziecka”
- „Zaburzenia przetwarzania sensorycznego u małych dzieci”
- „Dziecko wysoko wrażliwe w procesie adaptacji”
Ewa Macion
27 grudnia 2019
Wykształcenie:
- Edukacja Kreatywna z Medialną –Uniwersytet Opolski (studia licencjackie)
- Pedagogika Medialna z Edukacją Artystyczną –Uniwersytet Opolski (studia magisterskie)
- Resocjalizacja z Socjoterapią i arteterapią –Wyższa Szkoła Bankowa w Opolu (studia licencjackie)
- Edukacja Elementarna – wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna – Wyższa Szkoła Bankowa w Opolu (studia podyplomowe)
- Instruktor tańca w Akademii Tańca RAMADA, – Nauczyciel rytmiki w Niepublicznej Szkole Baletowej Szkole Sztuki Tańca RAMADA,
- Nauczyciel gry aktorskiej w Opolskiej Akademii Musicalowej RAMADA ART.
Ukończone kursy, warsztaty:
- Centrum Edukacji Artystycznej „Muzylek Moni” – kursy muzyczno – taneczno – teatralne dla dzieci: -„Kolorowe nutki” – „Jesienne nutki”- „Zimowe nutki”- „Wiosenne nutki” oraz warsztaty plastyczne -„Letnie nutki” –ProCentrum
- Logorytmika: Ruch, Słuch, Słowo;
- Matematyka intuicyjna
- Globalne czytanie Glenna Domana – Przedszkolak i zakodowana matematyka
- Jak budować dobre relacje z rodzicami? (webinar) – „Bajkoterapia: Oswajamy lęk i tęsknotę
- Wczesna interwencja logopedyczna u dzieci w wieku żłobkowym (webinar)
- Nauczanie przez otoczenie – Studio rytmu i tańca
- Muzyczna przygoda przedszkolaka – Jak nauczyć dziecko czytać?
Dzieci sprawiają, że praca daje mi dużo radości. Dzięki nim codziennie mogę nauczyć się czegoś nowego. Od kiedy pamiętam chciałam pracować z dziećmi i przez całą swoją edukację dążyłam do tego. Już za czasów liceum angażowałam się w pomoc dzieciom poprzez udzielanie korepetycji, czy opiekę oraz organizację czasu wolnego dzieci w wieku przedszkolnym
i wczesnoszkolnym. Na studiach byłam członkiem Teatru „Zapadnia” oraz Uniwersyteckiego Chóru „Dramma Per Musica”, dzięki którym zdobyłam doświadczenie teatralne i muzyczne, które w pełni mogę wykorzystać
w pracy z dziećmi. Twórcza aktywność dzieci jest nieodłączną częścią dzieciństwa. Dzieci angażują się w proces twórczy, aby budować własne wewnętrzne drogi zewnętrznego świata, które mogą odkrywać właśnie podczas zajęć muzycznych, teatralnych czy tanecznych. Zadowolenie oraz uśmiech dziecka, które im towarzyszą w trakcie powyższych zajęć jest najlepszą nagrodą jaką można otrzymać podczas pracy.